طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی

اهواز ویری , آموزش ویری در اهواز , وی ری , vray اهواز, ahvaz-vray , 3ds max، تریدی مکس، آموزش حرفه ای وی ری و تری دی مکس، آموزش ویری اهواز، آموزش تریدی مکس در اهواز، آموزش حرفه ای ویری در اهواز ، آموزش 3dmax ، اموزش تریدی مکس

طراحی دکوراسیون داخلی و نمای خارجی

اهواز ویری , آموزش ویری در اهواز , وی ری , vray اهواز, ahvaz-vray , 3ds max، تریدی مکس، آموزش حرفه ای وی ری و تری دی مکس، آموزش ویری اهواز، آموزش تریدی مکس در اهواز، آموزش حرفه ای ویری در اهواز ، آموزش 3dmax ، اموزش تریدی مکس

وی ری پروکسی Vray Proxy و منتال ری پروکسی MR Proxy

آموزش وی ری پروکسی Vray Proxy و منتال ری پروکسی MR Proxy


شاید  برای شما پیش اممده باشد که در پروژه هایتان بخواهید از ابجکت های سنگین و انیمیت آبجکت های سنگین استفاده کنید و با وجود قدرتی که سیستم شما دارد این امر روی سرعت کار کردن شما تا حد زیادی تاثیر می گذارد، برای همین بهترین راه حل کردن این مشکل، کم کردن تعداد face های آبجکت ها نیست بلکه استفاده از روشی است که برنامه 3ds max برای شما در نظر گرفته.

با نگاهی به تصویر زیر، متوجه می شوید که به چه راحتی این حجم آبجکت های سنگین در یک صحنه قرار گرفتند و شبیه سازی انجام شده در کیفیت بالایی انجام شده



حداقل تصویر بالا از 10میلیون face تشکیل شده، اگر به طور طبیعی بخواهیم مانند این صحنه ای رو بوجود بیاریم (یعنی بدون پروکسی) مسلما با دونتیجه شبیه به هم روبرو می شویم،1- برنامه بدون ارور، بای بای یا رفتار های قابل انتظار از این قبیل درجا بسته می شود، 2-یا اینکه برنامه خیلی قوی باشد، پس از چند ثانیه غفل می کند و و بعد از یه ارور مبهم، عذرخواهی و التماس، عاجزانه از شما درخواست می کند که صحنه را ذخیره و خارج بشید :) که احتمالا بعد از اینکه خواستید صحنه را ذخیره کنید دوباره ارور و ارور ...


و اما پروکسی چیست؟

چه وی ری پروکسی و چه منتال ری پروکسی یک درگاه بحساب می آیند، با استفاده از پروکسی شما می توانید میلیون ها آبجکت، میلیون ها پولی و فیس رو در صحنه مکس داشته باشید بدون اینکه صحنه سنگین شود و شما را با مشکل روبرو کند. در واقع پروکسی (MR Proxy و Vray Proxy) یک عمل کردی است که آبجکت ها و آبجکت های انیمیت شده به همراه متریالشان را طوری در صحنه وارد می کنند که آبجکت پروکسی شده برگرفته از صحنه ای دیگر است به ظاهر وجود دارد اما از نظر حجمی تاثیری روی روی ظرفیت حجم پذیری صحنه ندارند و این یک تابعی خیلی بزرگ و مهم و حیاتی در برنامه است.


آموزش وی ری پروکسی در ادامه مطلب 

 آموزش استفاده از وی ری پروکسی (vray proxy)

(آموزش بسیار ساده)


برای استفاده ار Vray پروکسی در صحنه مکس اصلی ابتدا باید تنظیمات آن را از صحنه مکس خودش (مرجع) انجام داد تا به راحتی بتوان آن را در صحنه اصلی وارد کرد.

برای اینکار ابتدا سعی کنید اگه آبجکت شما به صورت گروه Group نباشد، و اگر به صورت گروه است آن را از حالت گروه خارج کنید UnGroup و بعد از آن آبجکت های آن گروپ شده را به هم پیوست Attach بزنید.


اگر آبجکت شما دارای چند متریال است، مانند درخت که متریال شاخ و برگ دارد و متریال تنه نباید متریال های آن جدا و به صورت خانه به خانه باشند بلکه باید از multi/sub-object mterial استفاده کرد. multi/sub-object گزینه ایست  که هر متریال در خود می تواند 99 متریال دیگر جای بدهد و بستگی به نیاز شما دارد. مانند تصویر زیر که گیاه زیر از سه متریال تشکیل شده.



در صورتی که هنگام پیوست آبجکت ها با سه گزینه ای زیر مواجه شدید از گزینه اول مانند تصویر استفاده کنید.

سه گزینه ایه اول وقتی پیش می آید که متریال های آبجکت هایی که قرار است Attach شوند با هم متفاوت باشند.

معنی گزینه اول این است که آبجکت ها را با متریالشان پیوست کن



در قدم بعدی روی آبجکت مورد نظر راست کلیک کرده و در قسمت راست پایین روی گزینه vray mesh export کلیک کنید.

پس از کلیک کردن پنجره زیر ظاهر می شود و با انجام تنظیمات پروکسی شما ساخته می شود.



طبق پنجره بالا گزینه export all selected objects in a single file را فعال کنید، در قسمت browse اول آدرس و محل ذخیره پروکسی را تعیین کنید، بهتر است آن را در پوشه export خود 3ds max ذخیره کنید و در browse دوم نام فایل پروکسی را جهت ذخیره سازی تعیین کنید. گزینه Automatically create proxies  را فعال کنید و ok را بزنید و منتظر شوید تا برنامه پروکسی را بسازد، پس از چند ثنیه این آبجکت شما به پروکسی تبدیل شده.

در صورتی که می خواهید در صحنه دیگر از آن استفاده کنید، این صحنه را ذخیره کنید و وارد صحنه جدید یا دیگر شود از file/import/merge

پروکسی را از صحنه قبلی به صورت merge وارد کنید و یا به قسمت ساخت Geometry تب اجسام و سپس Vray بروید و با انتخاب  Vray Proxy و browse در آن آدرس پروکسی ذخیره شده ای را که در پوشه اکسپورت 3ds max و یا هرجای دیگر ذخیره کردید را وارد کنید،و می بینید که آبجکت بدون گزارش اضافه حجمی face و poly به صحنه شما اضافه می شود :)



نظرات 4 + ارسال نظر
علی داوودی 1396/10/19 ساعت 11:01

عالی بود
بعد از مدتها جواب سوالمو درباره پروکسی پیدا کردم که پروکسی چیه.
ممنون از شما

خواهش می کنم
موفق باشید

مصطفی 1396/08/12 ساعت 22:48

اقا بی نهایت ممنون سوال شماره یک پاسخ مشکل من بود خدا به کار و با رو زندگیتون برکت بده این وی ری پروکسی جونمو بالا اورد همین که بی چشم داشت مشکل خلق و حل میکنین امیدوارم به در بسته ای نخورین تو زندگی .

مرتضی 1395/02/06 ساعت 14:00

سلام
در مکس 2016 با رایت کلیک خیلی از گزینه ها نیستن مثل vray mesh export یا vfb یا نمیدونم از وی ری 3.3 هستش لطفا کمک کنید.

سلام ...
متاسفانه من نه وی ری 3.3 نصب دارم و نه مکس 2016
اما نگران نباشید، در صورتی که پلاگین رو درست نصب کرده باشید می تونید مشکلتون رو برطرف کنید. پیشنهاد من اینه که منوی رایت کلیک موس رو تغییر بدید
برای این کار به از قسمت Customize اون بالا، وارد Customize User Interface بشین و بعد به منوی Quad برید...
سمت راست چهارتا مربع هست که منظورش همون 4 منوی رایت کلیک موس هست اون قسمتی که vfb و بقیه توش بودن میشه سمت راست پایینی منوی (transform) اونو که انتخاب کنین دستورات میان، در سمت چپ Group روی Main ui باشه و Category روی Vray
بعد هر گزینه ای رو خواستین اعم از vfb توی منوی سمت چپ پیدا کنین و کلیک بکشین تو قسمت سمت راست (Transform)

محسن 1395/01/31 ساعت 18:39

وبلاگ جالبی داری با طراحی چشم نواز , یه سوال چطوری میشه آبجکتهای وی ری رو به صحنه مکس ایمپورت کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنی:

سلام دوست عزیز
حالتون خوبه
خیلی تازه کار به نظر می رسین،
روی قسمت مکس در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید، از قسمت Import
و بعد گزینه Merge
و سپس فایتون با هر فرمتی که هست رو انتخاب کنید و ...
سوالاتتون رو بپرسین به علت مشغله من هر سه چار روز سر می زنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد